معرفی بهترین جراح بینی

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

انتخاب بهترین جراح بینی یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی زیباجویانی است که به دنبال عملی بینی هستند؛ اما چگونه در میان حجمی از تبلیغات یک انتخاب ایده‌آل داشت که خطر ریسک عمل بینی را به حداقل رساند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین جراح بینی بپردازیم پس تا ادامه مقاله با ما همراه باشید.انتنتخاب بهترین جراح بینی همیشه دغدغه‌ی اصلی زیباجویانی است که تصمیم دارند بینی شان را عمل کنند؛ اما در میان حجمی از تبلیغات سردرگم می‌شوند و به همین دلیل خطر زیر تیغ جراحی رفتن برایشان سخت تر است. ما در این مقاله قصد داریم راه های دستیابی به بهترین جراح خوب را معرفی کنیم تا بعد از جراحی میزان رضایت زیباجویان به حد زیادی افزایش یابد.

در فرم زیر اطلاعات خود را وارد کنید تا در کمتر از ۶ ساعت با شما تماس بگیریم و از مشاوره رایگان عمل بینی بهره مند شوید.

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
توضیحات (در صورت نیاز)
اطلاعات شما با موفقیت ارسال شد. با شما در کمتر از ۶ ساعت تماس می گیریم.
دوباره سعی کنید.

نمونه کارهای جراحی بینی خانم ها

عکس قبل و بعد از عمل بینی زنان
عکس قبل و بعد از عمل بینی زنان
عکس قبل و بعد از جراحی بینی یک خانم
نمونه کار جراحی بینی یک خانم
نمونه کار جراحی بینی یک خانم

بهترین جراح بینی در تهران کیست؟

قبل از گشتن و جستجو برای یافتن بهترین جراح با تجربه در تهران از نوع بینی خود مطمئن شوید؛ چون هر جراحی مهارت لازم را برای هرنوع عمل بینی ندارد؛ برای نمونه بسیاری از جراحان مهارت زیادی برای عمل بینی از نوع استخوانی دارند؛ اما کمتر جراح بینی پیدا می‌شود که نمونه کارهای موفق زیادی در عمل بینی گوشتی داشته باشد.

بعد از مشخص کردن عمل بینی با توجه به نوع بینی به دنبال پزشک متخصصی باشید تا آن مدلی که مدنظرتان است، از انواع روش های جراحی های بینی مثل جراحی بینی فانتزی، بینی نیمه فانتزی، بینی عروسکی، بینی سربالا، بینی مدل طبیعی یا عمل بینی مدل مردانه مهارت لازم را داشته باشد و چندین عمل مرتبط عالی با توجه به مدل انتخابی شما در کارنامه ی کاری اش داشته باشد.

تازه در این مرحله است که بعد از انتخاب شهر، انتخاب محله باتوجه به محل سکونت یا محل کارتان را باید در نظر بگیرید؛ چون شهر بزرگی مثل تهران با وجود ترافیک، حجم آلودگی ها، هزینه های سنگین رفت و آمد و تلف شدن وقت و عمر خطر آسیب رسیدن به بینی را در این شرایط زیادتر می‌کند. پس راه آسان را انتخاب کنید و در جستجوهایتان منطقه را دقیق معلوم کنید؛ برای مثال بهترین جراح بینی در شمال شرق تهران اقدسیه یا بهترین جراح بینی در شمال غرب تهران سعادت آباد و…

بعد از این مرحله باید به مدارک و تجربه متخصص جراح زیبایی توجه کنید که در ادامه همه ی شرایط را بررسی می‌کنیم.

روش های شناسایی بهترین جراح زیبایی بینی

راه های شناختن بهترین جراح زیبایی بینی نیاز به دقت و وقت دارد، پس برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی کمی صبور باشید و با مطالعه دقیق و پژوهش تمام مواردی که در زیر به آن اشاره شده است توجه کنید:

  • انطباق با انتظارات

مطمئن شوید که متخصص می‌تواند آنچه شما در پی آن هستید پاسخ دهد و برآورده کند و اگر انتظار شما غیر واقع بینانه است، آن را صریح به شما بگوید.

فعالیت در حوزه مجازی

اخیراً با دسترسی به دنیای مجازی و دیده شدن پزشکان در این فضا می توان به راحتی بررسی های لازم را انجام داد. در پیج اینستاگرام پزشک یا سایت وی می توان نمونه کارها را دید و مقالات یک پزشک را مطالعه کرد؛ همچنین در انجمن های مختلفی می‌توان نظرات بیماران درباره جراح را مشاهده کرد. تحقیق در فضای مجازی و اینستاگرام و خواندن نظرات کاربران هم می تواند کمک زیادی در انتخاب بهترین جراح بینی کند.

  • مشاهده نمونه کارها

شاید یکی از موثرترین راه های ارزیابی مهارت بهترین جراح بینی مشاهده ی نمونه کارهای جراحی وی در عکس های قبل و بعد باشد. مشاهده عکس ها و نمونه کارهای قبل و بعد از جراحی بینی بیمار می تواند خیال خاطر فرد متقاضی را راحت کند که افرادی با مشکلات مشابه برای جراحی اقدام کردند و مشکل شان حل شده است.

  • کلینیک و تجهیزات مناسب

یک پزشک مجرب همیشه از بهترین تجهیزات و دستگاه های پیشرفته استفاده می کند و کلینیک او ضمن توجه به مسائل بهداشتی و ایمن مجهز به تکنولوژی روز دنیاست.

  • از جراح وقت مشاوره بگیرید تا جراح با توجه به نیازها و توقعات شما دقیق راهنمایی کند. این مشاوره به صورت حضوری و آنلاین بسته به شرایط شما امکان پذیر است.

نمونه کارهای جراحی بینی آقایان

نمونه جراحی بینی مرد نمای پهلو
نمونه جراحی بینی مرد نمای پهلو
نمونه کار جراحی بینی مرد

جراحی بینی استخوانی نمای پهلو
جراحی بینی استخوانی نمای پهلو
انتخاب جراح بینی

نحوه جراحی زیبایی بینی توسط بهترین جراح بینی

  • بی هوشی

برای انجام جراحی بینی، جراح بینی می تواند در بیمارستان و یا کلینیک این جراحی را انجام دهد. همچنین برای انجام این جراحی معمولا افراد را بیهوش می کنند. در برخی از جراحی های درمانی بینی نیز ممکن است فرد فقط بی حس شود. در حین انجام جراحی های بینی و سینوس بر روی کودکان، کودک بیهوش می شود.

  • ایجاد برش

بعد از بیهوشی و یا بی حسی، پزشک برش های مورد نیاز برای شروع جراحی را می زند. این روش برای جراحی بینی به شیوه باز انجام می گیرد و درصد موفقیت این روش به مراتب بالاتر است. جراحان در صورتی که بخواهند تغییراتی روی استخوان پل بینی ایجاد کنند از این روش کمک می گیرند.

  • اصلاح نوک بینی

نوک بینی می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. در جراحی بینی نوک بینی هم باید اصلاح شود. در برخی از افراد نیز برای بهبود وضعیت بینی از ایمپلنت هایی برای جایگزینی غضروف بینی کمک گرفته می شود. نقش غضروف در جراحی بینی بسیار مهم است و جراح با تجربه نوک بینی را با بریدن یا اضافه کردن ایمپلنت اصلاح می کند و شکل مناسبی می دهد؛ همچنین زاویه مناسبی نسبت به لب بالایی و قسمت پل بینی برای نوک بینی ایجاد می کند تا چهره حالت زیباتری پیدا کند.

  • بخیه زدن

بعد از اتمام جراحی پوست بینی روی بینی قرار می گیرد و بخیه های لازم برای بستن ناحیه زده می شود. به هیچ وجه نباید نتیجه جراحی را بلافاصله بعد از جراحی ارزیابی کرد زیرا بینی تورم دارد. باید مدت زمان مناسبی صبر نموده و در حالت ایده آل باید یک سال زمان بگذرد تا نتیجه نهایی بینی قابل مشاهده باشد. بعد از آن اگر نیاز بود می توان برای جراحی ترمیمی مراجعه کرد.

اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی

عمل بینی یا رینوپلاستی باید توسط یک متخصص با مهارت انجام شود؛ چون بینی به شکلی تغییر می دهد که تناسب آن با دیگر اجرای صورت برهم نخورد. به این دلیل که بینی برجسته ترین عضو صورت است، کوچکترین تغییری در آن می تواند، ظاهر فرد را بهتر یا خیلی بدتر کند. قبل از انجام جراحی خیلی مهم است که بیمار یک درک واقع‌بینانه و واضحی از تغییرات قابل انجام داشته باشد و با محدودیت های جراحی و عوارض آن آشنا شود که همه‌ی این موارد توسط بهترین جراح بینی اطلاع داده می شود.

  • رسیدن به نتیجه ایده آل: جراح با تجربه زیبایی مهارت و تجربه بیشتری در عممل بینی دارد که نتیجه اش دستیابی به نتیجه موفق تر و ثابت تر به نسبت سایر جراحان است.
  • پشتیبانی بعد از عمل: جراحان با تجربه پشتیبانی مناسبی و قابل قبولی بعد از جراحی بینی در صورت نیاز به مشاوره انجام می دهند و در دسترس هستند.
  • مشارکت مطمئن و فعال با بیمار: یک جراح خوب زیبایی بینی با بیمار مشارکت فعال دارد و توقعات و انتظارات واقع بینانه او را فراهم می کند.
  • کاهش خطرات و عوارض: جراح ماهر بینی خطرات و عوارض عمل را به شدت کاهش می دهد و اگر مشکلی پیش بیاید، بهترین راه حل را پیدا می‌کند.

فیلمی از نقش تجربه و مهارت در انتخاب بهترین جراح بینی

در این فیلم صحبت های دکتر سعید ظفرمند درباره جراحی بینی یک خانم جوان را می شنوید. همان طور که می بینید جراح بینی تمامی اشکالات بینی شامل افتادگی و قوز و مشکل ارتفاع بینی که در برخی نواحی بلند و در برخی نواحی کوتاه است را تشخیص داده است. پوست بینی هم مشکلاتی دارد. بنابراین نتیجه این جراحی می تواند موفقیت بسیار بالایی داشته باشد.

در صورتی که جراح بینی تجربه کافی نداشته باشد و نتواند مشکلات بینی را به خوبی تشخیص دهد، امکان دارد که نتیجه جراحی بینی خوب نبوده و مشکلاتی بعد از جراحی برای بیمار پیش آید. به همین دلیل است که توصیه می شود حتماً سابقه کاری پزشک مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای جراحی اقدام گردد.

نتیجه انتخاب بهترین جراح بینی

افراد جراحی بینی را به دلایل مختلف انجام می دهند. برخی از این موارد شامل جراحی بینی بعد از شکستگی و آسیب به بینی، مشکلات تنفسی ، ایرادات مادرزادی است که برای فرد آزار دهنده است. تغییرات احتمالی که بهترین جراح ببینی می تواند، بر روی  بینی اعمال کند عبارت اند از:

  • تغییر در سایز
  • تغییر در زاویه
  • برطرف کردن انحراف بینی
  • تغییر شکل در نوک بینی
  • کوچک کردن بینی
محدودیت های جراحی بینی

اگر جراحی بینی شما بیشتر به منظور زیبایی باشد تا سلامتی، باید تا رشد کاملا استخوان بینی صبر نمایید. زیرا سن مناسب انجام جراحی زیبایی بینی بسیار مهم است. برای دختران این سن حدود ۱۵ سال است. پسران نیز باید منتظر بمانند تا مقداری بزرگتر شوند.

اگر این جراحی به منظور درمان اختلالات تنفسی و جراحی پولیپ بینی انجام شود، جراحی بینی را می توان در سنین پایین تر انجام داد.

بهترین جراح بینی چه تغییراتی ایجاد می کند؟

  • نوع پوست، نژاد و سن فرد از جمله فاکتورهای مهم است که بهترین جراح بینی به آن‌ها توجه می‌کند. به جز این فاکتور یک جراح به مشکلات شدید تنفسی مراجعه کننده توجه دارد که در صورت مشکل حتما روش های درمان را اطلاع داده و از میزان خطرات ناشی از عمل اخطار می دهد.
  • یک جراح خوب از پذیرش جوانان کم سن و سال خودداری می کند و عمل بینی را تا رسیدن به سن تکامل رشد به تعویق می اندازد. بهتر است که جراح بینی با مهارت تمامی ریسک های جراحی و عوارض آن را هر چند اندک به بیمار می گوید. اگرچه جراحان زیادی وجود دارند که این معیارها را رعایت می کنند ، اما جراحانی هستند که به این موارد توجهی نمی کنند.

با مهارت ترین و بهترین جراح بینی تهران را چگونه پیدا کنیم؟

بنابراین تحقیقات دقیق الزامی است. از آنجا که جراحی بینی یک جراحی زیبایی انتخابی و غیر قابل برگشت است، هیچ بهانه ای برای عدم تحقیق در مورد صلاحیت بهترین جراح بینی وجود ندارد.

در حالی که کیفیت نتیجه جراحی بینی شما به میزان زیادی به کیفیت کار جراح بینی خوب بستگی دارد ، پیدا کردن یک جراح متخصص در جراحی بینی گاهی اوقات دشوار است. در نتیجه باید اطلاعات به بهترین وجه از کلیه منابع موجود جمع آوری شود و سپس به دقت ارزیابی شوند تا بهترین انتخاب ممکن انجام گیرد.

این روند می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد ، اما برای اکثر افراد یک انتخاب رضایت بخش خواهد بود. اگرچه انتخاب بهترین جراح بینی از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما هیچ جراحی نمی‌تواند نتیجه ایده آلی را تضمین کند. برعکس از آنجا که عمل جراحی بینی روی بافت های متورم انجام می شود که می توانند تغییر شکل دهند، تغییر جزئی بعد از عمل مورد اجتناب ناپذیری است.

حتی یکی از بهترین جراح بینی با استعداد نیز نمی تواند هر مشکلی را پیش بینی یا از آن جلوگیری کند ، بنابراین انتظارات واقع‌بینانه از جراحی بینی ضرورت زیادی دارد. با این حال زمان صرف شده برای یافتن بهترین جراح بینی با سابقه ارزش این تلاش را دارد.

اگر سابقه انجام جراحی بینی دارید و از نتیجه جراحی خود راضی نیستید، احتمالاً به فکر یافتن بهترین جراح بینی هستید که بهترین جراحی ترمیم بینی یا عمل بینی ثانویه را به خوبی انجام دهد. در این موارد بهتر است که در انتخاب جراح دقت بیشتری به خرج دهید و با احتیاط بیشتری پیش بروید؛ زیرا در انجام جراحی بینی ثانویه محدودیت های بیشتری برای جراح وجود دارد. در جراحی اولیه مقداری بافت و غضروف برداشته شده است که در جراحی ثانویه محدودیت ایجاد می کند. همچنین در اغلب موارد در جراحی بینی ثانویه نیاز است که از غضروف مصنوعی یا گرافت ( غضروفی که از بدن خود فرد گرفته می شود مثل گوش یا قفسه سینه ) کمک گرفته شود که نیاز به مهارت بیشتر دارد.

در انتخاب بهترین جراح بینی لازم است که تحقیقات کافی صورت گیرد؛ ولی در انتخاب بهترین جراح بینی ترمیمی این تحقیقات و وسواس باید به مراتب بیشتر باشد. این نکته را مدنظر داشته باشید که جراحی ترمیم بینی به اصلاح ایرادات بینی که ناشی از جراحی اولیه بینی یا مادرزادی است نیاز به دقت بالای پزشک جراح دارد.

بهترین جراح بینی قبل از عمل چه مواردی برایش حائز اهمیت است؟

بهترین جراح بینی شما را معاینه فیزیکی می کند و بینی را از داخل و خارج بررسی می کند و همچنین میزان تغییراتی را که می توان روی بینی ایجاد نمود را ذکر می کند. بعد از این معاینه نیز سایر آزمایشات مانند آزمایش خون را تجویز می نماید.

اگر جراح بعد از معاینه بینی متوجه وجود پولیپ بینی شود، نیاز است که در خلال جراحی بینی، پولیپ یا پولیپ های بینی هم برداشته شود.

همچنین در برخی موارد بیمار به سینوزیت مزمن مبتلا است که در این صورت نیاز است که هنگام جراحی بینی روش های درمانی جراحی برای درمان سینوزیت هم به کار رود.

در وهله اول باید با جراح بینی خود در خصوص جراحی به عنوان کاندید جراحی بینی صحبت نمایید. شما باید در مورد انتظارات خود از جراحی زیبایی بینی با جراح خود صحبت کنید. جراح بینی شما در خصوص بیماری های قبلی و دارو های مصرفی خواهد پرسید و آزمایش هایی را تجویز می نماید.

در ادامه از بهترین جراح بینی انتظار می رود که با بررسی های دقیق توضیح دهد که آیا فرد همزمان با جراحی زیبایی بینی به جراحی های دیگر مانند جراحی اندوسکوپی سینوس و یا جراحی انحراف بینی احتیاج دارند و یا خیر. زیرا برخی از جراحی های درمانی بینی را می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد. همچنین در برخی موارد به دلیل شکستگی بینی نیاز به جراحی بینی است.

سوالات متداول

کلام آخر!

انتخاب بهترین جراح بینی با تجربه نیازمند صرف وقت و انرژی است؛ ولی این نکته را بدانید که تمام این زحمات ارزش این را دارد؛ زیرا شما تا آخر عمر خود قرار است با بینی که جراح برای شما شکل می دهد زندگی کنید و نفس بکشید. به هیچ عنوان ملاک تان برای انتخاب جراح بینی هزینه نباشد، البته هزینه هم عامل مهمی است؛ ولی دیده شده است که جراحانی بی تجربه و بدون مهارت سعی می کنند، با دریافت هزینه های کمتر فقط مشتری جلب کنند که نتیجه جراحی به هیچ عنوان رضایت بخش نخواهد بود.

منابع:

https://www.healthline.com/health/rhinoplasty#results

https://www.harleymedical.co.uk/cosmetic-surgery-for-women/the-face/rhinoplasty-faqs

https://www.drzafarmand.com/wp-content/uploads/2024/02/logo2.webp
دکتر سعید ظفرمند

جراح ومتخصص گوش و حلق  بینی و آندوسکوپی پیشرفته بینی و سینوس و جراح پلاستیک بینی وصورت با همکاری علمی و آموزشی با دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و آزاد اسلامی.

نظرات بسته شده است.

مدت زمان مطالعه ۲۱ دقیقه
تماس سریع