سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی

اگر بعد از عمل بینی سرما بخوریم چه اتفاقی می افتد؟ احتمال ابتلا به سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی همواره وجود دارد. اگر همواره دست های خود را نشویید و بهداشت را رعایت نکنید، احتمال ابتلا به سرماخوردگی بسیار بالا است. قرار گرفتن در مکان های شلوغ، احتمال سرماخوردگی را بالا می برد.

بنابراین بعد از عمل بینی تا جای ممکن دست های خود را به طور منظم بشویید و از قرار گیری در مکان های شلوغ بپرهیزید. ولی در صورتی که با رعایت همه نکات ایمنی باز هم به سرماخوردگی مبتلا شوید، باید یکسری اقدامات موثر انجام گیرد.

اگر در دوران نقاهت بعد از جراحی بینی فرد به سرماخوردگی مبتلا شود، راهکارهای مختلفی برای مقابله با علائم سرماخوردگی و تسریع روند بهبودی وجود دارد. عوارض جانبی جراحی بینی مانند تورم و التهاب بافت های اطراف بینی باعث می شود تا در سرماخوردگی، انسداد و گرفتگی بینی وخیم تر باشد.

سرماخوردگی بعد از عمل زیبایی بینی

مصرف داروی سرماخوردگی بعد از عمل بینی

هیچ گونه دارویی قبل ازتجویز پزشک مصرف نکنید. حتماً با پزشک جراح خود مشورت کنید و سپس با تشخیص پزشک می توانید داروی مناسبی را مصرف کنید. برخی داروها در روند بهبودی تاثیر سوء می گذارد. داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپیرین به هیچ وجه داروهای مناسبی برای بعد از جراحی بینی نیستند.

درمان آبریزش بینی بعد از عمل بینی

گاهی اوقات برای بیمار محلول اسپری بینی آب و نمک تجویز می شود تا به رفع گرفتگی بینی کمک شود. معمولاً پزشکان جراح به بیماران خود می گویند که در بینی خود ندمند. دمیدن در بینی می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود. اگر به دلیل سرماخودگی آبریزش بینی دارید، به آرامی با یک دستمال نرم بینی خود را پاک کنید. حتی در صورتی که خارش بینی دارید از مالیدن بینی جداً بپرهیزید.

عطسه بعد از جراحی بینی

متاسفانه عطسه کردن یکی از علائم شایع سرماخوردگی است. اگر نمی توانید عطسه خود را کنترل کنید، دهان خود را باز کنید تا نیروی عطسه در کانال های بینی محبوس نشود.

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی با بهره گیری از بروز ترین تکنیک ها به انجام انواع جراحی های سر و گردن می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

استراحت کردن برای درمان سریع تر سرماخوردگی

بدن فرد در حال بهبود زخم های جراحی است و حال که یک ویروس هم وارد بدن شده است، سعی کنید برای کمک کردن به بدن خود، به قدر کافی استراحت کنید. برای جلوگیری از تورم بیش از حد، ارتفاع قسمت بالایی تخت را با چندین متکا بالا بیاورید.

میزان مصرف مایعات را بالا ببرید.

مصرف مایعات، دمنوش های گیاهی، چای های بدون کافئین و آب میوه های طبیعی به رقیق شدن مخاط کانال های سینوس ها کمک می کند. بنابراین گرفتگی بینی بهبود می یابد. اطمینان حاصل کنید که نوشیدنی ها بدون کافئین باشند و مصرف دمنوش های گیاهی را با پزشک در میان بگذارید. نوشیدنی های کافئین دار به دهیدارته شدن بدن منجر می شود و به این ترتیب باعث شدت علائم سرماخوردگی می شوند.

سوپ مرغ برای بهبود سرماخوردگی

در چند روز اول بعد از جراحی بینی مصرف غذاهای سبک و سوپ مانند توصیه می شود. سوپ مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای دوران نقاهت است. سوپ مرغ خاصیت ضد التهابی دارد. البته سعی کنید میزان نمک سوپ حداقل ممکن باشد تا از احتباس مایعات پیشگیری شود.

منبع : https://www.goldcoastplasticsurgery.com/nose-job/happens-develop-cold-following-rhinoplasty/

هفده − 7 =