خونریزی بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی عوارض متعددی ممکن است بروز کند که نگرانی های زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. دکتر سعید ظفرمند در خصوص عوارض بعد از جراحی بینی متذکر می شوند که بسیاری از این موارد به مرور زمان و خود به خودی از بین می رود. که شامل تورم، درد و قرمزی و کبودی در بینی و بافت اطراف آن می باشد.
از جمله عوارضی که همیشه برای افراد نگران کننده بوده است، خونریزی بعد از جراحی بینی است که یکی از رایج ترین موارد است که نیاز به حساسیت زیادی ندارد.

خونریزی بعد از عمل بینی

علت خونریزی بعد از عمل بینی

میزان خونریزی بعد از عمل بینی ، فقط در ۲ درصد از افراد و در بین ۸ تا ۱۴ روز بعد از جراحی بینی اتفاق می افتد. افرادی که به خونریزی بعد از عمل بینی دچار می شوند، هیچ یک از در تست های انعقادی خون قبل از عمل و یا بعد از علائمی از خود نشان نداده اند. متوسط خونریزی تقریبا یک واحد خون است.
در همه این بیماران، لخته های خون تمیز شده و خونریزی با استفاده از تامپون و تزریق برخی از دارو ها کنترل می شود. این درمان در بسیاری از افراد کافی است. تا کنون فردی دیده نشده که درمان کافی نبوده و نیاز به انتقال خون باشد.

خونریزی چگونه اتفاق می افتد؟

با این که خونریزی بعد از جراحی بینی نادر است. ولی ممکن است به دلیل عدم تخلیه خونابه ها و به دلیل بسته بودن فضای بین غشای مخاطی سپتوم و سوراخ بینی، خونریزی اتفاق بیوفتد. در صورت خونریزی می توان با قرار دادن تامپون جلوی این خونریزی را گرفت.

آیا خونریزی بعد از جراحی بینی عادی است؟

بعد از جراحی بینی خونریزی از بینی تا هفته اول و اغلب در دو الی سه روز اول عادی است. اگر هیچ آسیبی به بینی وارد نشده باشد، این امر عادی است.
خونریزی در ۵ الی ۷ روز بعد از جراحی بینی اضلا عادی نیست. علت این خونریزی ها ممکن است به دلیل استفاده از دارو های صد انعقاد خون و یا استفاده از دارو های گیاهی است.

علت استفاده از تامپون بعد از جراحی بینی

اکثر جراحان بینی به دو دلیل عمده از تامپون استفاده می کنند که شامل جلوگیری از خونریزی بینی است و دلیل دوم حفظ فرم بینی در روز های اولیه بعد از عمل بینی است.
تامپون با تمیز نگه داشتن داخل بینی و جمع کردن خونابه ها امکان بروز عفونت بعد از عمل بینی را تا حدود زیادی کاهش می دهد.
حفظ فرم بینی در روز های اولیه بعد از عمل بینی بسیار مهم است و باید در حفظ بینی خود از بروز حادثه و یا آسیب تلاش نمایید.

آیا خارج کردن تامپون درد دارد؟

دکتر ظفرمند جراح بینی در خصوص این سوال این گونه بیان می کنند که بسیاری از افرادی که نزد ایشان جراحی بینی انجام می دهند، قبل از جراحی بینی، این سوال را می پرسند که آیا خارج کردن تامپون درد دارد یا خیر؟ و دکتر ظفرمند این گونه بیان می کنند که در صورتی دارو های موضعی به درستی استفاده شود، میزان درد بعد از کشیدن تامپون تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

علت این درد چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل حساس بودن بافت بینی و ترس از تغییر فرم بینی، در زمان کشیدن تامپون درد بیشتری را احساس می کنند. در برخی از افراد به دلیل زیاد بودن خونابه های بینی و عدم توجه به مراقبت های بیان شده توسط جراح بینی ، در زمان کشیدن تامپون درد دارند.

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی همانند بسیاری از متخصصین گوش و حلق و بینی عنوان می کنند،بعد از جراحی بینی عوارض متعددی ممکن است بروز کند که نگرانی های زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. دکتر سعید ظفرمند در خصوص عوارض بعد از جراحی بینی متذکر می شوند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

استفاده از تامپون ها مزایای فراوانی دارد و توصیه می شود تا بعد از جراحی بینی مراقبت هایی که جراح بینی در این خصوص بیان می کنند را حتما به درستی و دقت انجام دهند.

برای کاهش این عوارض بهتر است تا به تمامی توصیه های جراح بینی خوب خود توجه نمایید. رعایت این موارد برای رسیدن به نتیجه عالی بعد از جراحی بینی مفید خواهد بود.

19 − هفت =