جراحی سر و گردن

متخصص گوش و حلق و بینی می تواند در زمینه جراحی سر و گردن دوره دیده و به انجام تمامی جراحی های ناحیه سر و گردن مسلط شود. ولی سوالات زیر برای بسیاری وجود دارد:

– جراح سر و گردن چه مواردی را درمان می کند؟
– جراح سر و گردن به چه صورت دوره می بینند؟
– چه زمانی نیاز به مراجعه به جراح سر و گردن می باشد؟
جراحی سر و گردن به معنای انجام کلیه ی جراحی های مورد نیاز برای درمان بیماری های گوش و حلق و بینی و ساختار سر و گردن می باشد.

حوزه درمانی جراح سر و گردن

جراحان سر و گردن به تشخیص و درمان بیماری های مرتبط با سینوس ها، حنجره، حفره دهانی و دهان و گلو و بیماری های مرتبط با ساختار گردن و صورت می پردازند.
جراحی سر و گردن در حوزه درمان بیماری های زیر انجام می گیرد:

– بیماری های گوش، آسیب به گوش، سرطان، تومورهای عصبی شنوایی و مشکلات مرتبط با شنوایی
– برطرف کردن نقص های مادرزادی در ناحیه سر و گردن
– عفونت گوش، لوزه سوم و عفونت آدنوئید وسندرم داون، آسم ، آلرژی و بیماری های سینوسی
– جراحی پلاستیک صورت و جراحی بازسازی به منظور برطرف کردن نقص های صورت
– جراحی بینی، جراحی انحراف بینی ، جراحی شکستگی بینی و …

جراحی گوش

کاهش شنوایی یکی از بیماری های مرتبط با اختلالات گوش بوده که جراحان سر و گردن به درمان آن می پردازند. این جراحان در زمینه درمان دارویی و جراحی گوش دانش لازم را کسب نموده و تمامی بیماری های مرتبط با گوش مانند کاهش شنوایی، عفونت گوش، مشکلات تعادلی، وز وز گوش یا تینیتوس، درد عصبی و اختلال اعصاب صورتی و جمجمه ای در حوزه درمانی این پزشکان می باشد. همچنین بسیاری از بیماری های مادرزادی مربوط به گوش داخلی را تشخیص داده و درمان می کنند.

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس

حدوداً ۳۵ میلیون نفر هر ساله به سینوزیت مزمن دچار می شوند و به این ترتیب این بیماری تبدیل به دغدغه ی بزرگی شده است. درمان بیماری های مرتبط با حفره بینی و سینوس ها یکی از حوزه های درمانی متخصص گوش و حلق و بینی می باشد. مدیریت مجرای بینی شامل درمان و کنترل آلرژی و حس بویایی می باشد. رفع اختلالت تنفسی، تغییر در ظاهر بینی با جراحی بینی و … نیز توسط جراح سر و گردن صورت می گیرد.

متخصص گوش و حلق و بینی می تواند در زمینه جراحی سر و گردن دوره دیده و به انجام تمامی جراحی های ناحیه سر و گردن مسلط شود. دکتر سعید ظفرمند جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با بهره گیری از بروز ترین تکنیک ها به انجام انواع جراحی های سر و گردن می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

جراحی حنجره

صحبت کردن و غذا خوردن همگی توسط حنجره صورت می گیرد. بیماری های مرتبط با حنجره و بالای سیستم گوارشی یا مری و اختلالات در بلعیدن و ناهنجاری هایی هنگام صحبت کردن، همگی مربوط به حنجره بوده که در حوزه ی درمانی جراح سر و گردن می باشد.

جراحی سر و گردن

مرکز بدن شامل اعصاب حیاتی بوده که به کنترل سیستم بینایی، بویایی، شنوایی و صورت می پردازند. درصورتی که در ناحیه سر و گردن هرگونه عفونت، تومورهای خوش خیم و بدخیم (سرطانی) ، آسیب به صورت، فلج اعصاب و تغییر شکل در صورت به وجود آید، برای درمان باید به متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن مراجعه نمود.
منبع : https://med.uth.edu/orl/2010/10/12/otolaryngologist-head-neck-surgeon/