بارداری بعد از عمل بینی

جراحی بینی یکی از جراحی های پیچیده است و متقاضیان باید به نکاتی توجه داشته باشند. امکان دارد بسیاری از بانوان بعد از عمل، قصد بارداری داشته باشند. سوالی که ذهن این افراد را درگیر می کند این است که آیا بارداری بر نتیجه جراحی بینی تاثیر می گذارد؟ چه مدت زمان بعد از عمل بینی می توان اقدام به بارداری نمود؟ آیا در طول بارداری می توان جراحی بینی انجام داد؟ در ادامه به سوالاتی از این دست پاسخ می دهیم.

جراحی بینی در بارداری

در کل توصیه می شود که در طول بارداری هیچ گونه جراحی غیر ضروری انجام نگیرد. زیرا جراحی در طول بارداری می تواند به جنین آسیب وارد کند. همچنین یکی دیگر از محدودیت ها در دوران بارداری بیهوشی است. به هیچ عنوان نمی توان از داروهای بیهوشی استفاده نمود. زیرا خطرات جبران ناپذیری دارد و سلامت جنین را به خطر می اندازد.

بارداری بعد از عمل بینی

توصیه می شود که چند ماه از عمل بینی بگذرد و سپس اقدام به بارداری شود. همچنین بارداری بلافاصله بعد از عمل بینی توصیه نمی شود. حداقل تا زمانی که از داروهای برای بعد از عمل استفاده می شود، باید بارداری را به تعویق انداخت.

تاثیر بارداری بر عمل زیبایی بینی

متخصصان و جراحان بینی ضمانت می کنند که ساختار بینی در طول بارداری تغییری نمی کند و در نتیجه بارداری، تاثیری بر شکل و ساختار بینی بعد از عمل نمی گذارد.

زمان مناسب بارداری بعد از جراحی بینی

از داروهایی که بعد از جراحی بینی مصرف می شود می توان به آنتی بیوتیک ها یا داروهای مشابه برای پیشگیری از عفونت و مسکن ها اشاره کرد. این داروها را نمی توان در دوران بارداری مصرف نمود زیرا برای سلامتی جنین مضر هستند. بهتر است یک هفته از قطع داروها بگذرد و سپس برای بارداری اقدام شود. زمانی که داروهای بعد از جراحی به اتمام برسند، می توان برای بارداری اقدام نمود.

عوارض احتمالی جراحی بینی تاثیر گذار بر بارداری

در زیر به برخی از عوارض و اثرات جانبی ناشی از جراحی بینی اشاره می کنیم. این اثرات جانبی به نوبه خود می توانند بر بارداری تاثیر بگذارند:

– حساسیت بالای مراقبت های بعد از عمل بینی
– احساس درد و ناراحتی مانند میگرن
– بعد از عمل بینی باید به صورت طاق باز خوابید و سر کمی بالاتر از حد معمول قرار داده شود که این مورد در دوران بارداری می تواند موجب عدم راحتی شود.
– درد و فشار ناشی از گچ بینی
– برداشتن گچ بینی می تواند دردناک باشد.
– زخم و کبودی و تورم در اطراف چشم ها و بینی برای چند هفته وجود دارد.

در صورتی که موارد مذکور بهبود یابند می توان بعد از چندین ماه اقدام به بارداری نمود.

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی با بهره گیری از بروز ترین تکنیک ها به انجام انواع جراحی های سر و گردن می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

عمل بینی بعد از زایمان

از سوی دیگر عمل بینی بعد از زایمان هم دردسر های خودش را دارد. داروهای مسکن بعد از عمل بینی حاوی مواد مخدر هستند و این مواد از طریق شیر مادر به جنین می رسند. همچنین نوزاد تازه متولد شده به خودی خود مسئولیت های سنگینی دارد و عمل بینی در این شرایط معمولاً توصیه نمی شود.
منبع : http://connperinatal.org/does-pregnancy-alter-rhinoplasty-results/