علت استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی

در صورتی که اطرافیان شما به تازگی جراحی بینی انجام داده اند، مشاهده کرده اید که در روز های اولیه بعد از جراحی بینی نیاز به قرار داده اسپلینت بینی است تا بینی را در جای خود نگه دارد.

علت استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی

جراح بینی خوب در تهران بعد از هر نوع از جراحی بینی، قرار دادن اسپلینت بینی را بین ۵ الی ۷ روز بعد از جراحی بینی توصیه می کند تا بر روی بینی باشد.
زمانی که اندازه و فرم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی تغییر کرده است، ممکن است زاویه پل بینی تغییر نماید، همچنین ممکن است میزان ارتفاع آن کاهش و یا افزایش داده شود.
در جراحی زیبایی بینی، ممکن است سوراخ های بینی کوچک تر شده و اندازه و شکل نوک بینی تغییر داده شود.

جراحی بینی به روش بسته

در جراحی بینی به روش بسته، برش هایی که در داخل بینی و بر لبه های داخلی زده می شود.

جراحی بینی به روش باز

در این روش، برش سراسری بر روی پایه بینی زده می شود. در هر صورت برش هایی که در داخل و یا خارج از بینی زده می شود بین سوراخ های بینی است.

در تمامی تکنیک های جراحی زیبایی بینی، غضروف بینی تحت تاثیر و تغییر قرار خواهد گرفت. همچنین بافت های نرم که در زیر پوست بینی و بر روی استخوان های بینی هستند، جا به جا می شوند.

حال ممکن است تا حدود زیادی علت استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی بینی را دانسته باشید.

هدف استفاده اسپلینت بینی بعد از جراحی

استفاده از اسپلینت های داخلی و خارجی بینی به منظور نگه داشتن غضروف و استخوان بعد از جراحی زیبایی بینی، در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار است.

مزایای استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی

استفاده از اسپلینت بینی مزایای زیادی دارد که دکتر سعید ظفرمند در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهند کرد.

۱- کاهش تورم

۲- محافظت از ساختار بینی

۳- جلوگیری از خونریزی های داخل بینی به دلیل حفظ ساختار بینی

اسپلینت ها که به عنوان آتل بینی شناخته می شوند، به منظور حفظ ساختمان بینی است ولی این نکته را باید دانست که استفاده و یا قرار دادن بیش از حد این نوع از آتل ها ممکن است باعث بروز ترومای تصادفی بر روی بینی شود. قرار داشتن اسپلینت بینی در حفظ بهتر بینی در برابر صدمات کمک می کند و دقت افراد را در حفظ بینی بالا می برد.
با این حال جراح بینی خوب در تهران، به بیماران خود قطعا مراقبت هایی را بیان خواهد کرد که بعد از برداشتن و یا خارج کردن اسپلینت های بینی، چگونه از بینی مراقبت نمایند.

برخی از مراقبت های بعد از برداشتن اسپلینت بینی عبارتند از :

۱- استفاده از کمپرس سرد

۲- بالا نگه داشتن سر به منظور کاهش تورم

با توجه به نوع جراحی بینی و تکنیک هایی که در آن استفاده شده است، ممکن است جراح بینی، تمامی اسپلنیت ها، بانداژ و بخیه (در صورت عدن جذب) را بعد از گذشت ۱ الی ۳ هفته بعد از جراحی بردارد.
زیرا بعد از گذشت ۳ هفته از جراحی زیبایی بینی توسط بهترین جراح بینی در تهران، ۸۰ درصد از بافت های بینی بهبود پیدا کرده اند و نیازی به استفاده از اسپلینت بینی نمی باشد و در واقع هیچ کمکی به بهبود آن نخواهد کرد.

سخن آخر

در اصل به بیماران توصیه می شود تا بعد از جراحی بینی صبور بوده و تورم و درد های ازار دهنده موقتی را تحمل نمایند. با این حال جراح بینی برای درمان برخی از این عوارض دارو هایی را تجویز خواهد کرد.

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی طبیعی در تهران درخصوص علت استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی نکاتی را در ادامه بیان خواهند کرد.دکتر سعید ظفرمند جراح بینی در گیشا جهت مشاوره در خصوص علت استفاده از اسپلینت بینی بعد از جراحی با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

همچنین باید از جراحی بینی انتظارات واقع بینانه ای داشت و بدانید که ۶ هفته بعد از جراحی بینی، می توان بیشترین تغییر روی جراحی بینی را مشاهده کرد. اما تغییرات اساسی تر و یا اصلاحاتی که بر روی بینی انجام شده است، مانند جراحی بینی گوشتی نیاز به ماه ها و حداقل یک سال انتظار دارد تا نتیجه جراحی مشاهده شود.

پانزده + 9 =