آزمایشات قبل از عمل بینی

مانند تمام جراحی ها، قبل از جراحی بینی نیز آزمایشات مختلفی باید صورت گیرد تا سلامتی بیمار بعد از عمل تضمین گردد. از جمله آزمایشات قبل از عمل بینی می توان به معاینه بینی، آزمایش خون برای بررسی کم خونی و نوارقلب (درصورت لزوم) اشاره کرد.

معاینه داخل بینی

قبل از جراحی بینی یک معاینه داخلی بینی صورت می گیرد تا هر گونه انحراف بینی و یا پولیپ بینی تشخیص داده شود. همچنین اطلاعاتی نظیر داروهای مصرفی، آلرژی، تجربه بیهوشی در گذشته و سابقه بیماری جمع آوری می گردد. تمامی این اطلاعات اهمیت بالایی دارند و بر نتیجه جراحی تاثیر می گذارند.

آزمایش ECG(نوارقلب)

برخی بیماران بالای ۵۰ سال باید آزمایش ECG انجام دهند تا کارکرد قلب سنجیده شود. این آزمایش ساده و بدون درد انجام می گیرد.

آزمایشات قبل از عمل بینی

آزمایش خون قبل از عمل بینی

قبل از عمل بینی آزمایش خون انجام می شود و سطح هموگولوبین خون سنجیده می شود. هموگلوبین مسئول انتقال اکسیژن به اندام های بدن می باشد همچنین دی اکسیدکربن را به ریه باز می گرداند. سطح هموگلوبین پایین نشان دهنده کم خونی و پایین بودن تعداد گلبول های قرمز می باشد. به همین دلیل قبل از جراحی در صورت کم خونی بیمار با صلاحدید پزشک، برای وی مکمل های آهن تجویز می گردد.

شیوع کم خونی در افراد متقاضی جراحی بینی شبیه سایر بیماران کاندید برای جراحی های دیگر بوده ولی به راحتی قابل درمان است. در صورتی که کم خونی به موقع تشخیص داده شود، با مصرف مکمل های آهن شرایط برای جراحی آماده می شود و نیازی به تاخیر انداختن جراحی نمی باشد. حداقل سه هفته قبل از جراحی آزمایش خون صورت می گیرد تا زمان مناسب برای استفاده از مکمل وجود داشته باشد.

دکتر سعید ظفرمند جراح بینی و متخصص گوش و حلق و بینی با بهره گیری از بروز ترین تکنیک ها به انجام انواع جراحی های سر و گردن می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۸۸۶۳۶۶۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

عمل بینی و کم خونی

کم خونی در متقاضیان جراحی بینی مورد بسیار مهمی می باشد و حتماً باید اقدام مناسبی صورت گیرد. در صورتی که اقدامات لازم قبل و بعد از جراحی صورت نگیرد می تواند آثار زیان باری داشته باشد. در ادامه به برخی از علائم عدم درمان کم خونی بعد از جراحی بینی اشاره می کنیم.

آیا کم خونی در عمل بینی تاثیر دارد؟

در صورتی که فرد به کم خونی شدید مبتلا باشد (بسته به میزان خونریزی طی عمل)، علائم زیر مشاهده می شود:

– احساس ضعف
– رنگ پریدگی
– درد قفسه سینه
– سرگیجه
– کم طاقتی و بی حوصلگی
– بی حسی دست ها و پاها
– اختلال در تنفس
– ضربان قلب تند
– سر درد
– میل شدید به خوردن یخ

بر اساس نوع کم خونی و شدت آن، علائم بعد از جراحی متفاوت هستند.

نتیجه گیری

عدم کنترل کم خونی شدید قبل از جراحی بینی می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی باعث مرگ فرد شود. مبتلایان به کم خونی با احتمال بیشتری به عفونت مبتلا می شوند. هرگونه بیماری قبل از جراحی توسط پزشک بررسی می گردد، به این ترتیب احتمال بروز مشکل بعد از جراحی به حداقل می رسد.

منبع : https://www.trihealth.com/institutes-and-services/patient-blood-management-and-utilization/anemia-in-surgery و https://www.8west.ca/rhinoplasty/what-lab-tests-do-i-need-for-rhinoplasty/

ده + 6 =